NetArt wchodzi na rynek wtórny domen

Netart Giełda DomenOd 8 września klienci serwisu nazwa.pl mogą sprzedawać oraz kupować domeny w ramach nowej usługi ?Giełda Domen?. Wejście lidera rejestracji domen w Polsce na rynek wtórny może zrewolucjonizować jego funkcjonowanie. Firma obsługuje ponad 500 tys. domen, które teraz mogą zostać wystawione na sprzedaż przez jej klientów.

Firma NetArt, właściciel serwisu nazwa.pl, obsługuje ok. 30% domen zarejestrowanych przez Polaków. Od dzisiaj w ramach usługi Giełda Domen, klienci firmy będą mogli wystawiać na sprzedaż lub zgłaszać chęć kupna domen utrzymywanych w nazwa.pl. Utworzenie nowej, tak dużej platformy aukcyjnej niewątpliwie wpłynie na dynamikę sprzedaży usług na polskim rynku domen. Znacznie zwiększy się pula domen dostępnych na rynku wtórnym, a także zainteresowanie tego typu usługami (użytkownicy serwisu już teraz generują ok. 31 mln odsłon miesięcznie, a nowa usługa przyciągnie zapewne nowych klientów).
Do tej pory podmioty (firmy i osoby fizyczne) zainteresowane kupnem, bądź sprzedażą domen wystawiały je na prywatnych aukcjach, korzystały z platform aukcyjnych (np. Allegro), bądź z nielicznych serwisów aukcyjnych domen o niewielkim zasięgu. Sprzedaż usług była jednak niestety dość utrudniona, a czas finalizacji transakcji był wydłużony. Uruchomienie Giełdy Domen przez NetArt znacznie ułatwi klientom zakup lub sprzedaż usług. Transakcje będą mogły odbywać się szybko i sprawnie, a zarazem bezpiecznie. NetArt gwarantuje bezpieczeństwo zmiany Abonenta domeny na poziomie technologicznym, prawnym i finansowym. Firma na potrzeby nowej usługi usprawniła proces zmiany Abonenta usługi (tzw. cesji domeny), zachowując przy tym jej zgodność z prawem, a także gwarantując bezpieczeństwo.

Uruchomienie nowej usługi przez serwis nazwa.pl komentuje Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt: “Wejście nazwa.pl na rynek wtórny domen jest kolejnym krokiem, który ma na celu poszerzenie koszyka usług dostępnych dla naszych klientów. Jest też odpowiedzią na potrzeby rynku, który w Polsce dopiero się kształtuje. Mamy świadomość, że wdrożenie przez NetArt platformy pozwalającej na obrót domenami na rynku wtórym jest przełomowym krokiem. Przede wszystkim wprowadza standardy zachowań uczestników rynku, które są zgodne z polskim prawem (dzięki czemu nie ma możliwości podważania skuteczności zawieranych umów). Giełda Domen dostępna w serwisie nazwa.pl jest też pierwszą masową usługą, zarówno dzięki liczbie klientów, którzy mogą wystawić swoje domeny (NetArt obsługuje ich ponad 500 tys.), jak również dzięki ogromnej liczbie klientów końcowych poszukujących domen w nazwa.pl.”

Wartość domen jako inwestycji potwierdza m.in. fakt, iż w 2008r. suma (jawnych) transakcji stu najdroższych domen .pl wyniosła ok. 1,5 mln złotych. Przykładem może być domena urlopy.pl, która osiągnęła cenę 400 tys. zł. W poprzednich latach media donosiły o głośnych zakupach domen takich jak: orange.pl (ok. 500 tys. zł), plus.pl (ok. 250 tys. zł), czy n.pl (ok. 150 tys. zł). Wraz ze wzrostem liczby rejestracji domen w Polsce i malejącą pulą domen dostępnych na rynku pierwotnym, wartość wtórnego rynku domen w Polsce stale rośnie. Pojawienie się nowego gracza ? serwisu nazwa.pl, na rynku na pewno wpłynie na liczbę dokonywanych transakcji, a zarazem na jego wartość.

Informacja prasowa NetArt

3 Comments

  1. Myślę że uruchomienie giełdy domen przez nazwa.pl dobrze wpłynie na świadomość rynku wtórnego, na czym skorzystają wszyscy inwestorzy rynku domen, jak i istniejące już giełdy (szczególnie gdy w nazwie skończy się promocja i prowizja wyniesie 10%). 🙂 Tak że trzymam kciuki aby jak najwięcej klientów nazwy zaglądało na giełdę. 😉

  2. Pingback: Co w rynku domen piszczy … | Iname.pl

  3. Pingback: Co w rynku domen .PL piszczy? - Iname.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *