Zmierzch parkingów dla domen?

Kilka dni temu Google ogłosiło, że kończy oferować swój program AdSense dla domen. Tym samym nie będzie już możliwości monetyzowania ruchu z domen podłączonych do parkingu “AdSense for domains” (AFD). 18 kwietnia zostanie wyłączona możliwość zarabiania na reklamach, a 27 czerwca 2012, domeny znikną z kont użytkoników AdSense. Ten krok to chyba dalsza część porządków jakie Google prowadzi od jakiegoś czasu.
Co ciekawe, we właśnie opublikowanym raporcie na temat rynku domen “Domain Name Survey” za 2012 rok, ankietowani wskazali właśnie parking domen od Google jako drugą najpopularniejszą używaną platformę parkingową, zaraz za Sedo.

W tym samym raporcie, 57% ankietowanych deklarowało zarobki poniżej 10 dolarów za RPM, w porównaniu do 2007 roku, kiedy tylko 1/3 deklarowała RPM poniżej 10 dolarów.

Domenowi inwestorzy byli tez zgodni co do przyszłości monetyzowania ruchu na parkingach domen i stwierdzili, że zarobki będą cały czas spadać. Ta opinia widoczna jest najwyraźniej (77%) wśród inwestorów, posiadających powyżej 500 domen w swoim portfolio.

Wszystko wskazuje na to, że po mału żegnamy się z parkingami domen w takiej formie jaką znamy od dawna…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *